Een bijzondere vorm van procesverbetering is de klantreisanalyse. Met het in beeld brengen van de totale klantreis wordt inzichtelijk gemaakt waar zich mogelijkheden in de werkwijze van de organisatie voordoen om de klantbeleving te verbeteren. Deze techniek biedt inzicht voor alle medewerkers van een organisatie die direct contact hebben met de klant.
In deze module leert u hoe de klantreis in beeld brengt en de consequenties voor de werkwijze van de organisatie inzichtelijk maakt.
Leerdoelen
- De beleving van de klant effectief inzetten voor procesverbetering
- Doorvertaling maken van klantwensen naar operationele processen
- Maken van customer journey maps
Onderwerpen
- Ervaringsfasen in de totale klantreis
- Klantactiviteiten en 'critical touchpoints / moments of truth'
- Tastbaar bewijs
- Klantemotie
Workshop
- Praktijkoefening ' Maken van een customer journey map'
Doelgroep
- Proces analisten
- Adviseurs procesmanagement
- Projectleiders procesherontwerp
- Continu verbetercoaches
- Adviseurs Marketing & Communicatie
Tijdsduur: 3 varianten, resp. 4, 8 of 16 uur
- Kennismaking met klantreisanalyse (4 uur)
- Aan de slag met customer journey mapping (8 uur)
- Klantreisanalyse en jouw proces (2 x 8 uur met tussentijdse leeropdracht)